Trikonásana - Trojúhelník

Cvičení ásan neboli jógových pozic

Trikonásana - Trojúhelník

Účinky jóga pozice

Cvik zaměřený na posílení stehen. Příznivě působí také na posílení kolen a kotníků. Protahuje třísla, boky, ramena a hrudník. Protahuje páteř. Zmírňuje příznaky menopauzy, PMS a stimuluje zažívání. Příznivě působí při bolestech hlavy, únavě, nespavosti a bolestech zad.

Provedení

Zaujmeme pozici hora. Provedeme široký stoj rozkročný. Boky nasměrujeme vpřed. Kříž protáhneme dolů, čímž se otevře přední část boků. Levé stehno, koleno a chodidlo vytočíme o 90 stupňů a zadní chodidlo vytočíme o 15 stupňů dovnitř. Upažíme dlaněmi dolů. S nádechem se protáhneme prostřednictvím temene vzhůru a konečky prstů do stran. S výdechem protáhneme trup vlevo. Provedeme nádech a s dalším výdechem překlápíme trup a levou ruku směrem k podložce, pravá ruka tvoří s levou přímku. Pravý bok zatahujeme zlehka dozadu.

Opakujeme na druhou stranu.

___

Trikonásanu i další jógové pozice si můžete procvičit pod vedením zkušené lektorky na lekcích hatha jógy v Kobylisích i na Proseku.