Cvičení v těhotenství

Těhotenství je pro ženy náročným obdobím, během něhož dochází k významným hormonálním a tělesným změnám. Větší nároky jsou kladeny mimo jiné na pohybový systém. To však neznamená, že by těhotné ženy měly přestat cvičit nebo se aktivně hýbat. Právě naopak - přiměřený pohyb je jedním z nejdůležitějších prvků správné životosprávy v těhotenství.



Cvičení v těhotenství vedou ve Fitnessii fyzioterapeutky, které díky své odbornosti dokáží sestavit funkční a bezpečný trénink.


Program lekcí je individuální pro každou klientku. Náročnost cvičení se přizpůsobuje podle fyzické kondice a dle stupně těhotenství. Cvičení je vhodné pro aktivní sportovkyně i pro ženy, které doposud nemají s cvičením zkušenosti.



V průběhu těhotenství dochází vlivem hormonů k uvolňování pojivových tkání, aby miminko mohlo projít porodními cestami. Nejviditelnější změnou je zvětšování břišní dutiny rostoucím plodem. Zvětšené břicho s sebou přináší přesun těžiště a zvyšování polohy bránice.


Důsledkem jsou větší nároky na tělo jako celek - roste zatížení kloubů, zhoršuje se stabilita a změna umístění bránice může vést k problémům s dýcháním. Těhotné ženy často trápí bolesti chodidel, kyčlí, zad a dalších namáhaných partií.


Pravidelné cvičení pro těhotné ženy přináší řadu výhod: mimojiné předcházení bolestí, zmírňování již vzniklých potíží a lepší vnímání svého těla. Dostatečný pohyb a vhodně zvolené těhotenské cvičení připravují tělo na zvýšenou zátěž a porod.

Více informací o programu naleznete v popisu osobního tréninku.

Osobní trenéři a fyzioterapeuté

Naše studio

Studio Fitnessie

Adresa: Desenská 583/5,
Praha 9, Střížkov (mapa)

Prohlédněte si studio

Cvičení probíhá s fyzioterapeutem


Individuální přístup podle fyzické kondice a stupně těhotenství


Možnost kombinovat s masážemi